آشنایی با ساختار هیومین و هیومیک اسید
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

هیومیک اسید شامل طیف گسترده ای ترکیبات است و هریک از این اجزا برای عملکرد بهتر هیومیک اسید ضروری هستند. همان طور که در معرفی مواد هیومیک خواندید، این مواد به واسطه واکنش های انجام شده روی پلی ساکارید؛ اسیدهای چرب؛ پلی پپتید؛ لیگنین؛ استرها؛ فنول ، استر، چربی های سنگین، زنجیره های آلفاتیک و…به وجود می آیند. مواد هیومیک به صورت کلی به سه دسته هیومیک اسید، فولویک اسید و هیومین تقسیم میشوند. در ادامه با خواص و ساختار هیومین و هیومیک اسید آشنا خواهید شد.

آشنایی با ساختار هیومین و هیومیک اسید

معرفی ساختار هیومین و هیومیک اسید

هیومین

هیومین از اجزای حاصل از فروپاشی مواد هیومیک و تقریبا مشابه با هیومیک اسید است. هیومین تعاملی با سایر مواد در PH بالاتر ندارد و به عبارتی قدرت حلالیت خود را در محیط بازی از دست می دهد. از نظر ظاهری هیومین یک ماکروارگانیسم محسوب میشود که با چشم مسلح نیز قابل مشاهده می باشد. هیومین و هیومیک اسید هر دو خواص زیادی دارند .هیومین از نظر وزن مولکولی از کربوهیدارت ها بسیار سنگین تر می باشد. مقاومت در برابر تجزیه و شکست و به عبارتی فرسودگی برای خاک از مهم ترین ویژگی های هیومین می باشد.

هیومیک اسید

هیومیک اسید و ساختار آن شامل مخلوطی از زنجیره های آلیفاتیک ضعیف (زنجیره های کربن) و زنجیره های معطر ( حاوی حلقه کربن) و اسیدهای آلی هستند که در شرایط قلیایی در آب محلول هستند و هیومیک اسید از این نظر کاملا در مقابل هیومین قرار میگیرد.  با توجه به این نکته می توانید علت خصلت بافری هیومیک اسید که مخلوطی از مواد مختلف می باشد را درک کنید.
هیومیک اسید به راحتی عناصر مختلف معدنی و کمیاب را تشکیل می دهد و با یکدیگر آن ها را پیوند می دهد. در برخی از بررسی های انجام شده مشاهده شده است که هیومیک اسید توانسته است بیش از ۶۰ عنصر مختلف را در کنار هم قرار دهد . به این ترتیب قدرت جادویی هیومیک اسید در اصلاح خاک مشخص میشود.

منبع : آشنایی با ساختار هیومین و هیومیک اسید

کود  کود گیاهان  کود گیاهان آپارتمانی  کود گلهای آپارتمانی کود گیاهان خانگی

کود گیاهان زینتی  کود کاکتوس  انواع کود  کود گلدان  کود باغچه

کود کمپوست  کود زیستی  کود ارگانیک  کود آهن  کود آهن برای گیاهان

کود بیولوژیک  کود آهن بیولوژیک کود اورگانیک  کود هیومیک اسید

کود پسته  کود برای پسته  کود برای درخت پسته  

کود مخصوص پسته




:: برچسب‌ها: ساختار هیومین و هیومیک اسید,هیومیک اسید , هیومین , ساختار هیومین , ساختار هیومیک اسید ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: